Op de skipiste loopt u meer risico’s dan in een strandstoel. En ook de rit van en naar uw favoriete skigebied verloopt niet altijd probleemloos. Gelukkig bieden wij heel wat verzekeringsoplossingen zodat u met een gerust hart op wintersport kan vertrekken.
Eerste stop in Duitsland en al platte batterij...
Na een stop in een Duits wegrestaurant weigert uw auto dienst. De batterij is plat en u hebt geen startkabels of accubooster meegenomen. Met de pechbijstandsverzekering van P&V hoeft dit geen domper te zijn op uw reisvreugde. Wij sturen een hersteller ter plaatse die de motor van uw auto meteen probeert te starten. Lukt dat niet, dan wordt uw wagen naar een garage gesleept.
Bijstand in het buitenland: 24 uur op 24, 7 dagen op 7
Bij herstellingen die wat langer duren, regelt en betaalt de P&V Pechbijstand uw terugreis naar huis, de voortzetting van uw reis naar de plaats van bestemming, een overnachting in de buurt van de garage of een vervangwagen. De pechbijstand is een aanvulling op uw BA-autoverzekering. Tegen een voordelig tarief beschermt u zich 24 uur op 24, 7 dagen op 7 tegen autopech in binnen- en buitenland.
Ongeval op de skipiste: vergoeding medische kosten door personenbijstand
Nadat u met een kleine vertraging veilig aangekomen bent op uw vakantiebestemming, trekt u direct de skipiste op. Jammer genoeg zoeft uw zoontje iets te enthousiast de piste af en komt hard ten val. Resultaat: een hersenschudding en een gebroken pols. In dit geval komt de personenbijstand van P&V goed van pas. Deze reisbijstand vergoedt de medische kosten van uw onfortuinlijk skiërtje tot 50.000 euro en repatrieert hem, als dat nodig is, naar huis.
Vervoer naar huis van uw gezin en uw wagen
Moet uw zoontje enkele dagen in het ziekenhuis verblijven en wilt u, als enige chauffeur van het gezin, graag in zijn buurt blijven? Wij zorgen voor het transport van uw gezinsleden en uw wagen naar België. Zelf hebt u recht op vijf hotelovernachtingen ter plaatse. Net als de pechbijstand is ook de personenbijstand een aanvullende waarborg op de BA-autoverzekering.
Slee deukt geparkeerde auto
Na een dag skipret gaan uw kinderen nog even sleeën voor het avondmaal. Het remmen hebben ze nog niet goed onder de knie en ze knallen tegen een geparkeerde wagen. Het portier is stevig gedeukt en de eigenaar eist een schadevergoeding.
Voor materiële of lichamelijke schade die uzelf of uw kinderen aan anderen (derden) toebrengen, thuis en in het buitenland, is er de familiale verzekering van P&V. Voor een klein bedrag vermijdt u dat u zelf voor zware kosten moet opdraaien.
Wat als er tijdens het skiën wordt ingebroken in uw gehuurde chalet?
U keert na een dag in de bergen terug naar uw gehuurde chalet en merkt dat de voordeur is geforceerd. Binnen ligt alles overhoop: er zijn inbrekers over de vloer geweest. Gelukkig waren ze gehaast en maakten ze alleen uw laptop buit.
Bij inbraak is de schade aan uw woning (geforceerde deur, vervanging slot,...) gedekt door uw brandverzekering. Hebt u de aanvullende waarborg Diefstal en vandalisme afgesloten, dan kunt u ook een schadevergoeding voor de gestolen laptop vragen, op voorwaarde dat alle ramen en deuren van uw woning goed waren afgesloten op het moment van de inbraak.
Zeven slimme tips voor wintersporters
De rit naar uw wintersportbestemming vraagt wel wat van uw auto, uzelf en uw passagiers. Ook het skiën of snowboarden zelf is altijd weer even wennen. Om ten volle van uw wintersportvakantie te genieten, hierbij onze tips:
Ga enkele weken voor uw vertrek af en toe een half uurtje lopen of fietsen. Wie onvoldoende fit de latten aanbindt, heeft meer kans op skiblessures. Goede alternatieven om uw lichaam voor te bereiden zijn: een bezoekje aan een indoor skibaan in eigen land of enkele minuten per dag pre-ski-oefeningen.
Laat uw auto nakijken voor u vertrekt of controleer zelf de basics zoals het oliepeil, de wisservloeistof, de bandenspanning …
Check hier of u op weg naar en in uw wintersportgebied winterbanden of sneeuwkettingen nodig hebt. Monteer uw sneeuwkettingen al eens thuis en leg ze binnen handbereik in uw koffer.
Plan elke twee uur een pauze: rijden in winterse omstandigheden vraagt meer concentratie waardoor u sneller vermoeid raakt. Probeer ook af en toe van chauffeur te wisselen.
Controleer of er bijzonderheden staan in het verkeersreglement van de landen waar u doorheen moet rijden. Zo vermijdt u onvoorziene onkosten na uw skitrip.
Neem een extra deken of slaapzak mee en zorg voor voldoende eten en drinken onderweg. Zo houdt u het comfortabel als u op weg naar uw bestemming in de file staat.
Op skivakantie in Italië? Vraag een attest van uw familiale verzekering (BA Gezin) aan uw P&V-adviseur en neem het mee op de piste!
Zorgeloos op wintersport: welke verzekeringen hebt u daarvoor nodig?
Een bijstandsverzekering voor uw auto en gezin, een familiale verzekering en een diefstalverzekering zijn een must als u op wintersport gaat. Het loont het de moeite om eerst even contact op te nemen met uw P&V-adviseur. Die zorgt ervoor dat u met een gerust hart op wintersportvakantie kunt vertrekken.
Dit document is een reclamedocument met daarin algemene informatie over de verzekering P&V Auto en de verzekering P&V Burgerlijke Aansprakelijkheid Gezin ontwikkeld door P&V, een merk van P&V Verzekeringen, en waarop het Belgische recht van toepassing is. Op deze verzekering zijn uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden in verband met de verzekerde risico’s van toepassing. We verzoeken u dus om de algemene voorwaarden en de informatiefiches aandachtig te lezen vóór de onderschrijving. Ze zijn beschikbaar op de website www.pv.be of op eenvoudig verzoek bij een P&V-adviseur.
De verzekeringsovereenkomst wordt aangegaan voor één maand met stilzwijgende verlenging. Bij eventuele klachten kunt u contact opnemen met een P&V–adviseur, uw bevoorrechte gesprekspartner voor al uw vragen. Hij/Zij zal alles doen om u zo goed mogelijk te helpen. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de dienst Klachtenmanagement van P&V die uw klacht of opmerking zorgvuldig zal onderzoeken. Deze dienst zal de verschillende partijen trachten te verzoenen en naar een oplossing zoeken. U kunt contact opnemen per post (Klachtenmanagement, Koningsstraat 151, 1210 Brussel), via e–mail (klacht@pv.be) of telefonisch (02/250.90.60). Als u niet akkoord gaat met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich wenden tot de Ombudsdienst van de Verzekeringen (de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel), telefonisch 02/547.58.71 of via e–mail (info@ombudsman-insurance.be) (www.ombudsman-insurance.be).
Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen. Voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte neemt u best contact op met een van onze adviseurs. U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.
Commentaires